Stomatologia Rzegocki - Implanty Warszawa– Cena - Cennik – Implanty zębów Warszawa

Zpraszam do mojego gabinetu stomatologicznego.

Implanty zębów

Należą do najpopularniejszych i najbardziej niezawodnych rozwiązań w przypadku potrzeby uzupełniania ubytków w naturalnym uzębieniu pacjenta. Zalety implantów są bardzo liczne – cechują się one wytrzymałością, funkcjonalnością i mogą być perfekcyjnie dopasowane kolorystycznie do zębów pacjenta. Implant zęba to w rzeczywistości jego sztuczny korzeń, podobnej wielkości co naturalny. Zazwyczaj wykonuje się go z tytanu, materiału biozgodnego, nie wywołującego u pacjenta reakcji uczuleniowych. Na podstawie implantu zakłada się koronę, czyli sztuczny ząb.

Rozległe braki w uzębieniu można odbudowywać za pomocą pojedynczych implantów lub mostów protetycznych. Możliwe jest również oparcie na implantach protezy całkowitej. Jest to szczególnie korzystne rozwiązanie dla osób dotkniętych całkowitym bezzębiem.

Dlaczego warto zdecydować się na implanty zębów?

Implanty stomatologiczne zapewniają pacjentom bardzo dużą wygodę użytkowania, dzięki temu, że w idealny sposób imitują ich naturalne uzębienie. Implanty zapewniają zarówno liczne korzyści estetyczne, ponieważ w bardzo korzystny sposób wpływają na wygląd naszych uśmiechów, jak i przywracają pacjentowi dawną funkcjonalność uzębienia. Co więcej, cechują się niebywałą wręcz wytrzymałością, o wiele większą niż tradycyjne uzupełnienia, co sprawia, że mogą służyć pacjentowi nawet przez kilkadziesiąt lat.Implanty zębów są w stanie w znaczny sposób poprawić komfort życia pacjenta i sprawić, by uśmiechał się częściej!

Kiedy zdecydować się na implanty stomatologiczne?

• w przypadku pojedynczych ubytków w uzębieniu,
  • w przypadku utraty licznych zębów, utraty całego łuku zębowego, a nawet całkowitego bezzębia.

Na czym polega leczenie implantologiczne?

Zakładanie implantów oraz mocowanie na nich koron protetycznych jest procesem złożonym i wieloetapowym. W trakcie pierwszej wizyty w gabinecie przeprowadzany jest dokładny wywiad z pacjentem, w trakcie którego poznajemy szczegółowo stan jego zdrowia, zwracamy uwagę na ewentualne przeciwwskazania do założenia implantów i zlecamy wykonanie tomografii komputerowej. Następnie opracowujemy optymalny plan leczenia implantologicznego.

Wszczepienie implantu ma zazwyczaj miejsce w trakcie trzeciej wizyty pacjenta w gabinecie stomatologicznym, jeżeli tylko stan zdrowia pacjenta jest ku temu odpowiedni. W trakcie zabiegu implantolog wywierca w kości niewielkie otwory, w których następnie umieszcza tytanowe implanty. Dzięki zastosowaniu skutecznego i bezpiecznego znieczulenia, zabieg pozostaje dla pacjenta bezbolesny.Kolejna wizyta pacjenta w gabinecie dentystycznym ma zazwyczaj miejsce po upływie od 3 miesięcy do pół roku po wszczepieniu implantu. Czas potrzebny na osteointegrację, czyli integrację implantu z kością, może być różny u każdego pacjenta i zależy od wielu czynników. Gdy następuje stabilizacja implantu zęba, stomatolog może w końcu wykonać odbudowę protetyczna lub założyć protezę. W większości przypadków zwieńczeniem leczenia implantologicznego jest założenie na implancie korony protetycznej. Lekarz stomatolog wkręca w implant łącznik, czyli filar protetyczny, na którym mocuje wykonaną na podstawie wycisku i konsultacji z pacjentem estetyczną koronę protetyczną.

Po zabiegu wszczepienia implantu lekarz przekazuje pacjentowi szczegółowe instrukcje pozabiegowe, których przestrzeganie przyspieszy proces regeneracji operowanych tkanek oraz ułatwi utrzymywania prawidłowej higieny jamy ustnej. Następnie, po konsultacji z pacjentem, ustala harmonogram wizyt kontrolnych.

Implanty stomatologiczne – przeciwwskazania do implantacji

Przeciwwskazania dotyczące wszczepiania w jamie ustnej pacjenta implantu możemy podzielić na bezwzględne i względne. Do bezwzględnych zaliczamy:

• nieustabilizowaną cukrzycę
  • choroby wyniszczające cały organizm np. nowotwory i AIDS
  • bardzo zły stan higieny jamy ustnej
  • ciążę pacjentki
  • różnego rodzaju choroby psychiczne
  • choroby zgryzu takie jak bruksizm
  • choroby krwi i choroby układowe
  • zbyt młody (poniżej 16 lat) i zaawansowany (powyżej 65 lat) wiek pacjenta
  • pewne skrajnie niekorzystne warunki anatomiczne szczęki

A także przeciwwskazania miejscowe, takie jak:

• brak wymaganej do implantacji przestrzeni międzyzębowej pomiędzy zębami górnymi i dolnymi
  • niewystarczające do umieszczenia implantu rozmiary wyrostka zębodołowego
  • poważne schorzenia błony śluzowej w miejscu planowanego wszczepienia implantu

Do przeciwwskazań względnych ogólnych zaliczyć możemy natomiast:

• różnego rodzaju alergie pacjenta,
  • stosowanie pewnych grup leków
  • ostre stany zapalne przyzębia oraz błony śluzowej
  • paradontozę w stopniu zaawansowanym

Jeżeli są Państwo zainteresowani leczeniem implantologicznym, zapraszamy do naszego gabinetu Stomatologia Rzegocki, Warszawa-Śródmieście przy ul. Ciasnej 13.

Zachęcamy także do kontaktu telefonicznego z moim gabinetem.