Stomatologia Rzegocki - Wizyta u dentysty w czasie pandemii - jak wygląda?

Zpraszam do mojego gabinetu stomatologicznego.

Image

Koronawirusy to RNA-wirusy, które odpowiedzialne są za około 10-20 proc. przeziębień oraz za epidemie schorzeń dróg oddechowych, które występują co kilka lat. Koronawirusy atakują głównie ssaki i ptaki. Ich genom zbudowany jest z RNA. Ich nazwa pochodzi od otoczki przypominającej koronę, która widoczna jest wokół wirionów w mikroskopie elektronowym.

Choroba koronawirusowa (COVID-19) to choroba zakaźna wywoływana przez nowo odkrytego koronawirusa.

U większości osób, które zachorują na COVID-19, wystąpią objawy o łagodnym lub umiarkowanym nasileniu. Takie osoby wyzdrowieją bez specjalnego leczenia.

Najczęściej występujące objawy:

• gorączka
  • suchy kaszel
  • zmęczenie
  • Rzadziej występujące objawy:
  • ból mięśni
  • ból gardła
  • biegunka
  • zapalenie spojówek
  • ból głowy
  • utrata smaku lub węchu
  • wysypka skórna lub przebarwienia palców u rąk i stóp

SPOSÓB ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ CHOROBY
Wirus wywołujący COVID-19 jest przenoszony głównie przez kropelki, które wydzielają się, gdy osoba zarażona kaszle, kicha i wydycha powietrze. Kropelki te są zbyt ciężkie, aby unosić się w powietrzu, dlatego szybko opadają na podłogi i powierzchnie.

Do zakażenia poprzez wdychanie wirusa może dojść wtedy, gdy w pobliżu znajduje się osoba chorująca na COVID-19 lub poprzez dotknięcie skażonej powierzchni, a następnie oczu, nosa lub ust.

Samoopieka
Jeśli źle się czujesz, odpoczywaj, pij dużo płynów i jedz posiłki bogate w różnorodne składniki odżywcze. Przebywaj w innym pomieszczeniu niż pozostali członkowie rodziny i, jeśli to możliwe, korzystaj z oddzielnej łazienki. Czyść i dezynfekuj często dotykane powierzchnie.

Każdy powinien zadbać o zdrowy styl życia podczas pobytu w domu. Utrzymuj zdrową dietę, dbaj o sen i aktywność fizyczną, a z bliskimi kontaktuj się przez telefon lub Internet. W tych trudnych czasach dzieci potrzebują dodatkowej troski i uwagi ze strony dorosłych. W miarę możliwości wykonuj czynności, które zazwyczaj znajdują się w Twoim planie dnia.

Szanowni państwo,
W związku z trwającą epidemią koronawirusa (COVID-19) wyposażyliśmy naszą klinikę w dodatkowy sprzęt oraz wprowadziliśmy specjalne procedury mające na celu ochronę naszych pacjentów ipersonelu przed ewentualną możliwością zakażenia. Procedury i sprzęt spełniają najsurowsze wymogi oraz zalecenia Ministra Zdrowia, Naczelnej Izby Lekarskiej i SANEPID-u.